آبان ۲۲م, ۱۳۸۷

دوچرخه سواری یزد – مشهد [۱]

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ………. موجیم که آسودگی ما عدم ماست

به یاری پروردگار قادر و بدرقه دعای خیر دوستان ما ۳ نفر، احمدعلی رحمانی ، مجید نایب زاده و محمدمهدی نصیری باغ دهوکی ، صبح روز یکشنبه ۲۲/۰۷/۱۳۸۶ با هماهنگی هیئت دوچرخه سواری یزد و سایکل توریست تهران مسیر ۱۸۰۰ کیلومتری یزد- مشهد را از طریق جاده های یزد – تهران ، تهران – چالوس ، چالوس – گرگان و گرگا ن- مشهد با دوچرخه رکاب زدیم تا دلمان آرام گیرد و دیگران نیز چنین کنند .
ما این مسیر ۱۸۰۰ کیلومتری را با برنامه ریزی و تمرین حدوداً ۵ ماهه در ۱۳ روز به پایان رساندیم .
عواملی که کمک کرد تا این مسیر نسبتاً طولانی را در ۱۳ روز خوشبختانه بدون مشکل خاصی رکاب بزنیم عبارت بود از

۱٫ برنامه ریزی و تمرین ۵ ماهه که شامل ( دوچرخه سواری در مسیرهای مختلف استان یزد ، بدنسازی و دو )
۲٫ استفاده از تجارب اهل فن ، دوستانی که چنین مسیرهائی را رکاب زده بودند، بالاخص آقای عزیزی مسئول سایکل توریست استان یزد.
۳٫ انتخاب تاریخ مقرر به خاطر ترافیک کم جاده‌ها و هوای نسبناً خوب .
۴٫ ما دوچرخه سوار نبودیم ولی چون با کوه و کوهنوردی غریبه نبودیم این هم عامل مهمی بود.
۵٫ و توکل به پروردگار متعال و یاری تمامی دوستان

شنبه شب مورخ ۲۱/۰۷/۱۳۸۶بعد از یک ماه امساک و انششاء الله خودسازی با روحیه ای بسیار خوب تمام وسائل را چک کردیم از کوچک تا بزرگ از ریز تا درشت ( دوچرخه‌های مریدا تمیز و مرتب ، خورجینها با تمام وسائلی که با یادداشتی داخل آنها بود، وسائل شخصی ، پیک نیک ،ظرف ،انواع مغزها + کشمش ،ارده وعسل ، کیسه خواب ،چادر ،وسائل پنچرگیری + تیوپ اضافه ، کلاه ایمنی و . . . ) تا صبح با خیال راحت حرکت کنیم .
روز اول

یکشنبه ۲۲/۰۷/۱۳۸۶ با دعای خیر فامیل ، بوسه بر کتاب خدا و بدرقه سبزه و آب از دروازه قرآن یزد را به مقصد نائین ترک کردیم.

مسیر روز اول از اشکذر ، میبد ، اردکان و نائین به مسافت ۱۶۶ کیلومتر بودکه برگ خروج را در پاسگاه اشکذر – اردکان مهر و در شهرستان عقدا بعد از اردکان استراحت کردیم و ساعت ۳۰/۱۷ بعد از مهر پاسگاه نائین به این شهر تاریخی رسیدیم .

هوای آن روز نسبتاً گرم بود و ما با اینکه شروعی بیابانی داشتیم ولی آغاز خوبی بود .
به خاطر اینکه روز اول بود و به اصطلاح بدنمان خالی نکند در امام زاده نائین چادرزدیم و شب را همانجا ماندیم .

روز دوم

صبح دوشنبه ۲۳/۰۷/۱۳۸۶ تا ظهر استراحت کردیم و بهداز ظهر ، چون روز اول حدود ۲۰۰ کیلومتر آمده بودیم ، ۳۰ کیلومتر بیشتر رکاب نزدیم در همین راه کوتاه به راننده یزدی برخوردیم که با انرژی مضاعفی به نیستانک رسیدیم و شب را در کنار مسجد چادر زدیم ، شب سردی بود ولی محبت اهالی گرمی خاصی به ما بخشید، از نان و پنیر گرفته تا شیرینی و همصحبتی جوانان پرشور.

روز سوم

سه‌شنبه ۲۴/۰۷/۱۳۸۶ مسیر ۱۸۵ کیلومتری ما از ظفرقند ، اردستان ، بادرود و کاشان بود. برنامه استراحت و صبحانه را در بادرود داشتیم ،

نرسیده به ایست و بازرسی چرخ مهدی پنچر شد که با توجه تمرینات قبلی مشکل مرتفع شد تا اینکه حدود ساعت ۶ به کاشان رسیدیم ودر پارک چادر زدیم برگ خروج رانیز در پاسگاههای اردستان – نطنز و کاشان مهر کردیم .

روز چهارم

چهارشنبه ۲۶/۰۷/۱۳۸۶ صبح بعد ازگرفتن دوش کاشان را به قصد قم ترک کردیم عدم اجازه پلیس راه مجبور شدیم مسیر ۱۲۶ کیلومتری مشکان ، مبارک آباد را از جاد قدیم رکاب بزنیم که به همین خاطر با مشکلاتی روبرو شدیم

بعد از عبور از کنار مسجد جمکران ساعت ۳ به شهرمقدس قم رسیدیم ، یکی از دوستان احمد به نام آقا مهدی به استقبالمان آمد و به منزل ایشان رفتیم تا پس از استراحت و شستن لباسها برای زیارت به حرم حضرت معصومه ( س ) برویم .

بعد از زیارت ساعت ۹ شب از آقا مهدی خداحافظی کرده و به مسجد اهل البیت واقع در ابندای اتوبان قم – تهران رفتیم تا شب را به امید فردائی بهتر در کنار مسجد بخوابیم .

روز پنجم
پنجشنبه ۲۶/۰۷/۱۳۸۶ یکی از سخت ترین روزهای رکاب زدن ما بود.
ابتدای اتوبان چرخ احمد پنچر شد و بعد هم اکثر مسیر ۱۳۲ کیلومتری را در برابر باد رکاب زدیم ، روز استقامت بود ومبارزه باد شدید تا خود تهران اسکورتمان می‌کرد ، به بهانه های مختلف توقف میکردیم شاید باد هم قصد توقف کند ولی نکرد.
بیشترین توقف را در مجتمع رفاهی مهتاب داشتیم

حدود ساعت ۴ بود که به مرقد امام رسیدیم .

شب ، شب اشتباه بود چرا که تذکر دوستان یادمان رفت و در شب به سمت کرج حرکت کردیم که مجبور شدیم حدود ۳۰ کیلومتری کرج چادر بزنیم

روز ششم
جمعه ۲۷/۰۷/۱۳۸۶ چون مسیر دیشب را منحرف شده بودیم با راهنمائی یک شهروند خیر تهرانی به طرف کرج حرکت کردیم تا مسیر ۱۱۳ کیلومتری آن روز را از اتوبانهای پیچ در پیچ تهران ، شهر دود و ترافیک شروع کنیم .
ساعت ۹ صبح به کرج رسیدیم و بعد از صزف صبحانه راه چالوس را ازسد کرج ، آدران ، گچسر و ماهان در پیش گرفتیم.

اولین سربالائیهای معروف در روز شلوغ جمعه اذیتمان نکرد ، ولی پلیس راه به خاطر روز تعطیلی همکاری نکرد و در ماهان هم چون جاده یکطرفه شد مجبور به چادر زدن شدیم

1. hossein

با سلام خدمت آقا مهدی و مجید وبقیه دوستان وب سایت جالبی دارید امیدوارم به روزتر باشد تمامی مطالب شما وبلاگ من http://www.yazddownlod.blogfa.com

2. علی نیرویی

سلام خسته نباشید

هیات دوچرخه سواری تربت از حضور گرمتان در جمع دوچرخه سواران شهرستان استقبال خواهد کرد .
    لطفا نمونه ای از پارکینگ های خیابانی دوچرخه که تا به حال دیده اید یا در شهرستان یزد اجرا شده برای بهره برداری حقیر ارسال فرمائید .

با آرزوی سلامتی و سعادت
    علی نیرویی
    رئیس هیات دوچرخه سواری شهرستان تربت حیدریه

3. أریامهر

درود بر شما
    ضمن تشکر وقدر دانی از مطالب ارزنده شما
    خواهشمندیم در خصوص مسیر تهران مشهد (جاده چالوس) اگر برایتان مقدور شددر اولین فرصت اطلاعات بیشتری به ما بدهید
    سال بسیار خوبی داشته باشید

4. cycling

با سلام
    عکس دوچرخه سواری

5. میلاد

سلام آقا مجید
    میگم بیان طرفا همدان ما- تو این فصل هواشو با هیچ کجای دنیا نمیشه عوضش کرد.
    منتظرتون هستم پهلون

6. محمد رضا

خسته نباشید.
    لطفا مشخصات دقیق فنی دوچرخه هایتان و زمان خرید و قیمت دقیق آنها را ذکر کنید.
    با تشکر فراوان.

7. جعفر اکبری

سلام
    ازخواندن تجربیات و خاطرات شما استفاده کردیم
    جعفر اکبری -مشهد

8. ایوب از قزوین:

ما قزوینی ها انقدر دوچرخه سوارا رو دوست داریم اگر دوباره خواستید سفر کنید یک سر قزوینم بزنید. مغازه من دمه میدان معلم قزوین است ، مرغ و کفتر فروشی ایوب اسم مغاز است .
    حتما بیایید خوشحال میشیم.
    با تشکر ایوب

9. مجتبی محمدی

شما سه دوچرخه سوار قیافتون مثل افسانه سه برادر شد.
    واقعا به حتون نمی یاد که دوچرخه سوار باشید.

10. مهدی

سلام خوبید من ۴ ساله دارم دوچرخه سواری میکنم ولی مدت ۸ ماه هست که دارم سایکل توریست کار میکنم و اطلاعاتم خیلی کمه میخواستم ببینم اگه براتون امکان داره کمی من رو در این امر یاری کنید.راستی من میخواستم وبسایت درست کنم برای خودم بلد نیستم میتونید کمکم کنید.ممنون میشم
    این شماره منه
    ۰۹۱۰۹۰۶۵۷۰۱

11. سحر

سلام.خوبید من خبر نگار افتخاری هستم با اجازه یکی از عکساتون ازش استفاده کردم.

12. سحر

متاسفانه نتونسم save کنم عکستون و اگه ممکنه عکسی که مربوط به یزد هست و به آدرس ایمیل من ارسال کنید.ممنون .